Drömmare

Alla inlägg under april 2012

Av Cecilia - 26 april 2012 20:43

       

 

Frankrike, Paris 2012

Av Cecilia - 17 april 2012 19:41

Blommor är så vackra, så fridfulla, så enkla men ändå så detaljerade. Så olika, men så fungerande tillsamans. Så underbara. En somrig god lukt och en alldeles speciell.


Paris våren år 2012

     

         




De två allra finaste

       

Av Cecilia - 12 april 2012 19:58

  Nu har jag ändrat bloggdesignen lite. Tyckte den blev rätt fin. Ganska bra att få omväxling. Jag antar att det inte är många som återvänder hit så du har antagligen inte sätt designen innan, men den var ganska svart med lila konturer och den här kändes lite lättare och gladare medan den andra kändes lite hård och spännande på något sätt.


  Jag har varit ganska inaktiv ett tag. Ber om ursäkt för det och har inte så många anledningar till att ha varit det. Glömsk som jag är har jag glömt bort att skriva. Det är inte precis så att jag har suttit för lite framför en datorskärm på sistone.


  De här bilderna kommer från när jag gick ut och fotade lite. Jag vet inte riktigt när det var men på bilderna verkar det som om det var vinter och det var ju ett tag sen det var sådär mycket snö nu. Jag har massor mer bilder som tagit som senast i eftermiddags i kameran men har varit lite lat och inte orkat ladda över allt i datorn hur mycket jag än önskar att jag hade gjort det nu. Det var det det, och nu måste jag snart se till att blogga lite mer bara för mitt nöjes skull och att ladda över bilderna i kameran.


 

Nu börjar jag undra varför det är grönt där borta. Och varför det är en grå prick ovanför solen, men det verkar ju inte riktigt som den finns på himmlen utan mer som att det var någon smuts mot kameran. Hm. Det var nog solen som reflekterades mot kameran förresten. Eller? Jag är inte ett snille precis.

  I alla fall var det is på den här bilden så det är ingen tvekan om det är vinter i mitt fall. Ganska fin bild, faktiskt. Men jag gillar inte hur jag har redigerat det. När redigerade jag det egentligen?


 

Där går jag på isen ja. Vadå skulle jag flygit eller? Vilket roligt foto. Med många fotsteg i snön och de där färgladda husen i bakrunden! Det verkar som om solen kommer från vänster håll här. Tror jag. Eller är det bakifrån? Det kanske var samma dag som jag fotade det första fotot på den där solen. Hm. Mitt minne är som dött.


 

Vilken söt bild. Det här känner jag igen. Det måste vara efter min tur ute i naturen som jag inte kunde hejda mig att fota det. Jag minns inte varför det står en blomma i gästrummet men det ger detsamma för det var mest det som gjorde att det blev en speciellare bild. Haha, och så ser man min lillebrors färgladda legolåda i fönstret. Finfint. Vad gör den där?


 


Tjena kristallkronan! Den här är också i gästrummet. Det måste varit vid samma tillfälle som jag fotade blomman med lampan och den andra lampan. Nu blev det lite virrigt här. Hur menar jag nu?

  I vilket fall tycker jag om redigeringen av bilden men jag undrar varför väggen är grå för i själva verket är den ju vit. Hur har Cecilia tänkt där egentligen?


Hm. Jag har några fler men det tar så lång tid att ladda upp ett nytt foto! Jag undrar om min dator snart behövs startas om. Det kanske jag borde göra när jag ändå håller på.


Ciao!


Dagdrömmare, blivande fotograf, en hoppfull sångerska, en liten miniförfattare och en glad harry potter och twilight-fan, vad ska det hända av det?

Fråga vad som helst!

8 besvarade frågor

Kategorier

Kalendern

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen!

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards