Drömmare

Alla inlägg under mars 2012

Av Cecilia - 21 mars 2012 08:27

 

Granska detta fina foto.  

Det här fotot är taget i Cervinia. Det är ett eget foto, och jag envisades hela tiden med att stanna i backen och ta på de makalösa bergen. Det här fotot är även redigerat i iPhoto.


Följande foton jag tog i backen;


         


Så. Det där var dem finaste fotona jag fick ihop enligt mig. Kommer nog dyka upp lite mer foton på Alperna i Italien.

Den sista bilden togs i den lilla byn, liten turistby med massor italienska restauranger. Mysig. Den klockan slog en gång i varje heltimme.

Den näst sista bilden togs när jag åkte rullbandet med min lillebror för han ville prova på snowboard. Rullband är ett fint motiv.

Den tredje bilden påminner mycket om vädret den veckan. Soligt hela tiden!

Den andra bilden är ju cool. Det var någon slags dimma som gjorde att det såg ut så ... Det var så coolt att jag ville ha upp system kameran på direkten.   


Okej, vad tycks? 

Av Cecilia - 20 mars 2012 18:18


Om du inte har sett det här youtube klippet om Kony, som tvingar barn att bli soldater, så måste du göra det nu. Nu. Tänk vad hemskt att andra barn behöver döda andra barn?

Jag var på en utsällning i ett muséum om just Kony och barnsoldaterna, och blev ännu mer upprörd av det. Vi måste hjälpas åt att sprida detta meddelande! Kony finns fortfarande där ute. Det är inget man bara struntar i! Och som det var på videon; om andra människor runt jorden inte bryr sig kan ingen göra något åt Kony!     

Av Cecilia - 20 mars 2012 15:14

Hej på dig du!   


För att få en liten kik på mig först av allt innan jag börjar inleda bloggen alldeles för mycket, ska ni få 10 sanningar om mig själv.


Sanning 1; jag är fullständigt galen i Harry Potter, och det får ni också stå ut med. Om ni hatar Harry Potter kanske det är bäst att inte läsa den här bloggen allt för mycket ...

Sanning 2; jag är också galen i Twilight, och jag bollar mycket imellan vad jag gillar bäst, Harry Potter eller Twilight? Svårt att välja. Jag älskar personligheten av Bella i Twilight. Älskar böckerna.

Sanning 3; jag har en stor hobby av att vissla.

Sanning 4; jag fyller tolv i November.

Sanning 5; jag har två lillebröder.

Sanning 6; jag tar minst ett foto per dag.

Sanning 7; jag är definitivt inte en erfaren eller en van bloggare, det här är första bloggen jag skapar, så tänk efter lite innan ni kritiserar.

Sanning 8; mitt turnummer är fem.

Sanning 9; jag vill bli sångerska någon gång i min liv.

Sanning 10; jag dagdrömmer mycket.

Tidigare månad - Senare månad

Dagdrömmare, blivande fotograf, en hoppfull sångerska, en liten miniförfattare och en glad harry potter och twilight-fan, vad ska det hända av det?

Fråga vad som helst!

8 besvarade frågor

Kategorier

Kalendern

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Senaste inläggen!

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards